دره اشک ها

دره اشک ها
درباره این قسمت:

پرواز شماره ۵۷۱ نیروی هوایی کشور اروگوئه را مشه به عنوان یکی از معروف ترین و عجیب ترین حوادث تاریخ هوانوردی دنیا دانست چون داستانش روایتی از تراژدی های مختلفه. پرواز شماره ی ۵۷۱ که روایتش را خواهید شنید، در تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۹۷۲ با ۴۵ سرنشین در کوه های آند سقوط کرد و داستان پرچالش بازماندگان آن شروع شد، شاید با خود فکر کنید که این هم مثل دیگر حوادث هوایی تنها خرابی و تلفات مالی و جانی به همراه داشته است اما چیزی که این سانحه را با همه ی سوانح تاریخ هوانوردی متفاوت می کند، پیدا شدن و زنده ماندن ۱۶ سرنشین این هواپیماست.

ده ها روز از سقوط هواپيما مي‌گذشت که دو تن از سرنشينان آن، به نام‌هاي «ناندو پارادو» و «روبرتو کانه‌سا» تصمیم گرفتند برای نجات جانشان در برف و یخ پیاده روی چند روزه ای را انجام دهند و تا بلکه دوستانشان را از خوردن گوشت یخ زده انسان نجات دهند، این ماجرای مثل هیچ داستان نجات دیگه ای که تاحالا شنیدید نیست!

پیشنهاد پادکست به دیگران:

پرواز شماره ۵۷۱ نیروی هوایی کشور اروگوئه را مشه به عنوان یکی از معروف ترین و عجیب ترین حوادث تاریخ هوانوردی دنیا دانست چون داستانش روایتی از تراژدی های مختلفه. پرواز شماره ی ۵۷۱ که روایتش را خواهید شنید، در تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۹۷۲ با ۴۵ سرنشین در کوه های آند سقوط کرد و داستان پرچالش بازماندگان آن شروع شد، شاید با خود فکر کنید که این هم مثل دیگر حوادث هوایی تنها خرابی و تلفات مالی و جانی به همراه داشته است اما چیزی که این سانحه را با همه ی سوانح تاریخ هوانوردی متفاوت می کند، پیدا شدن و زنده ماندن ۱۶ سرنشین این هواپیما در تاریخ ۲۳ دسامبر ۱۹۷۲ یعنی ۲ ماه و ۱۲ روز بعد از سقوط هواپیمای آنان است.

72 روز از سقوط هواپيما مي‌گذشت که دو تن از سرنشينان آن، به نام‌هاي «ناندو پارادو» و «روبرتو کانه‌سا» تصمیم گرفتند برای نجات جانشان در برف و یخ پیاده روی چند روزه ای را انجام دهند و تا بلکه دوستانشان را از خوردن گوشت یخ زده انسان نجات دهند، این ماجرای مثل هیچ داستان نجات دیگه ای که تاحالا شنیدید نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندنی‌ها:
مطالب تکمیلی بیشتر در:

اینستاگرام راوکست
ravcast@

یوتیوب راوکست
ravcast@

پرطرفدارترین اپیزودها
حمایت از ما
برای دوست‌داران
همکاری با ما
و اسپانسرشیپ