حادثه تونگوسکا

حادثه تونگوسکا
درباره این قسمت:

این داستان یک انفجار و یک آتش سوزی بسیار مهیب و عجیبه، انفجار و پیدایش حفره ای ۸۰ متری در شمال سیبری واقع در روسیه، دانشمندان این کشور را شگفت زده کرده. بیش از صدسال پس از رویداد مهم و تاریخی  منطقه تونگوسکا در سیبری که تا به امروز هنوز سوالات حل نشده زیادی در مورد آن وجود دارد، حالا محققان شواهد و مدارک جدیدی برای توضیح جزئیات این واقعه پیدا کرده‌اند.

این منطقه که به دلیل جغرافیای خاص خود عنوان «پایان جهان» را به خود اختصاص داده پیش از این نیز میزبان اتفاق های اسرارآمیزی بوده است. به عقیده برخی دانشمندان افزایش گاز متان حاصل از یخ های زیرزمینی عامل پیدایش چنین رخدادی شده است. از سوی دیگر محققان روسی معتقدند برخورد بشقاب پرنده های فضایی با زمین، چنین گودالی را ساخته اما…

پیشنهاد پادکست به دیگران:

این داستان یک انفجار و یک آتش سوزی بسیار مهیب و عجیبه، انفجار و پیدایش حفره ای ۸۰ متری در شمال سیبری واقع در روسیه، دانشمندان این کشور را شگفت زده کرده. بیش از صدسال پس از رویداد مهم و تاریخی  منطقه تونگوسکا در سیبری که تا به امروز هنوز سوالات حل نشده زیادی در مورد آن وجود دارد، حالا محققان شواهد و مدارک جدیدی برای توضیح جزئیات این واقعه پیدا کرده‌اند. این منطقه که به دلیل جغرافیای خاص خود عنوان «پایان جهان» را به خود اختصاص داده پیش از این نیز میزبان اتفاق های اسرارآمیزی بوده است. به عقیده برخی دانشمندان افزایش گاز متان حاصل از یخ های زیرزمینی عامل پیدایش چنین رخدادی شده است. از سوی دیگر محققان روسی معتقدند برخورد بشقاب پرنده های فضایی با زمین، چنین گودالی را ساخته اما توجیه علمی یکی از دانشمندان روسی تاکنون به واقعیت نزدیک تر بوده است. این دانشمند در مصاحبه ای مطبوعاتی عنوان کرد: گرمای تدریجی کره زمین موجب متصاعدشدن گازهای زیرزمینی و سرانجام انفجار شده است اما تئوری برخورد شهاب سنگی اسرارآمیز  اهمیت این رویداد شگرف را نزد مقام های امنیتی بیشتر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندنی‌ها:
مطالب تکمیلی بیشتر در:

اینستاگرام راوکست
ravcast@

یوتیوب راوکست
ravcast@

پرطرفدارترین اپیزودها
حمایت از ما
برای دوست‌داران
همکاری با ما
و اسپانسرشیپ