ماژلان و سفر به دنیای ناشناخته ها

درباره این قسمت:

«فردیناند ماژلان» دریانوردی پرتغالی بود که به دولت اسپانیا خدمت می‌کرد. او نخستین کسی بود که در جهت غرب از اروپا به آسیا رفت و در اقیانوس آرام کشتی راند. ماژلان نخستین کسی بود که با هدف دور زدن کره‌ی زمین، رهبری یک ناوگان اکتشافی را عهده‌دار شد. اگرچه خود در میانه‌ی این سفر عجیب و غریب و افسانه ای به شکلی غیر قابل باور کشته شد اما گروهی از افراد و ناوگانش توانستند در سال ۱۵۲۲ میلادی کره‌ی زمین را با موفقیت دور بزنند و به اروپا بازگردند و اسن سفر دریایی را به عنوان مهیج ترین و سخت ترین سفر دریایی تاریخ ثبت کنند.

پیشنهاد پادکست به دیگران:

در این قسمت از پادکست راوکست، شما داستان سفر فردیناند ماژلان یکی از بزرگترین دریانوردان تاریخ به سمت هندوستان را میشنوید، یکی از مهیج ترین سفرهای دریایی که منجر به اکتشافات بزرگی در دریانوردی شد. ماژلان نجیب زاده ای پرتغالی بود که برای سفر طولانی خود به جزایر ادویه از پادشاهی اسپانیا درخواست کمک کرد و دربار اسپانیا هم تدارکات مورد نیاز ماژلان را در اختیارش قرارداد تا یکی از بی نظیرترین و عجیب ترین سفرهای دریایی آغاز بشه.

سفری که از اسپانیا شروع شد، و در مسیر به اقیانوس منجمد جنوبی، جزایر آدمخواران، جنگلهای خیره کننده و موجودات عجیب برخورد کردند، ناوگان ماژلان در این سفر دور کره زمین را طی کرد تا رکوردی جدید برای خود به ثبت برساند. جدا از این مسافت طولانی و کشف ناشناخته ها، اتفاقاتی که در طول مسیر رخ و داد و چالش هایی که زندگی ملوان ها را به خطر انداخته بود بسیار وحشتناک و البته شنیدنی هستن که سفرنامه و ماجرای همه اینها را در این اپیزود از راوکست برای شما تعریف کردیم.

2 پاسخ

  1. سلام
    از طرف یکی از دوستان با شما آشنا شدم
    از داستانهای مهیج وگذشته های دور خوشم می اید

  2. با سلام و تشکر از تهیه ککندگان برنامه
    اگه میخواهید پادکشت متفاوت و جذابی داشته باشید از روی متن اصلی سفر نامه این برنامه را تهیه کنید چون متن ترجه شده فارسی که توسط مرخوم ذبیخ الله منصوری تهیه شده تا حدودی دستکاری شده و احتمالا ایرانیزه شده. گرچه تلاش مرحوم منصوری در خور ستایش است و روحش شاد اما توصیه میکنم متن اصلی که مستندات بیشتری دارد را برای این کار انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندنی‌ها:
مطالب تکمیلی بیشتر در:

اینستاگرام راوکست
ravcast@

یوتیوب راوکست
ravcast@

پرطرفدارترین اپیزودها
حمایت از ما
برای دوست‌داران
همکاری با ما
و اسپانسرشیپ