داستان مک دونالد

مک دونالد
درباره این قسمت:

مک دونالد بزرگ‌ترین فست‌فود زنجیره‌ای در جهان است. اولین شعبه‌ی این رستوران در سال ۱۹۴۸ و توسط ۲ برادر به نام‌های ریچارد و موریس مک دونالد در سن‌برناردینوی کالیفرنیا راه‌اندازی شد. منوی اولیه‌ی این رستوران شامل همبرگر، چیزبرگر، سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشابه بود تا آن‌ها بتوانند غذای ارزان را در اسرع وقت به مشتری‌های خود تحویل دهند. لوگوی اولیه‌ی این رستوران یک همبرگر بود که روی سرش کلاه سرآشپز قرار گرفته بود و نامش اسپیدی بود. در سال ۱۹۶۲ این لوگو به منحنی‌های خمیده‌ی طلایی رنگ تبدیل شد. و در سال ۱۹۶۸ به شکل یک M بزرگ با نوشته‌ی Mcdonald’s طراحی شد. امروزه این رستوران بیش از ۳۶۹۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. برای شنیدن داستان پیدایش و عامل موفقیت این برند در ادامه‌ با راوکست همراه باشید.

پیشنهاد پادکست به دیگران:

تقریبا همه ما نام رستوران های مشهور مک دونالد را شنیده ایم و شاید در سفرهای خارجی همبرگرهای خوشمزه اش را امتحان کرده باشیم. مک دونالد بزرگ ترین رستوران زنجیره ای فست فود در سرتاسر جهان است، در ۱۲۰ کشور دنیا شعبه دارد و روزانه به ۶۸ میلیون مشتری سرویس دهی می کند. شرکت مک دونالد یکی از نمونه های بارز موفقیت در دنیای کسب و کار است و بسیاری روند رشد این شرکت را الگوی خود قرار می دهند. اما رستوران مک دونالد چطور به این موفقیت عظیم رسید و از کجا کار خود را آغاز کرد؟

شرکت مک دونالد در حال حاضر بزرگ ترین رستوران زنجیره ای همبرگر فروشی در جهان است و روزانه به ۸۵ میلیون مشتری سرویس دهی می کند! این کسب و کار در اواخر دهه ۱۹۳۰ و توسط دو برادر به نام های ریچارد و موریس مک دونالد در کالیفرنیا راه اندازی شد. آن ها ابتدا یک غرفه کوچک هات داگ فروشی در نزدیک محل برگزاری مسابقات اسب سواری در سانتا آنیتا کالیفرنیا داشتند. در سال ۱۹۴۰ برادران مک دونالد رستوران باربکیویی در سن برناردینو کالیفرنیا راه اندازی کردند و در سال ۱۹۴۸ آن را به یک رستوران همبرگر فروشی تبدیل کردند. این رستوران تمرکز خود را روی همبرگر، نوشابه، چیپس و شیرینی پای قرار داده بود. اما موفقیت و شهرت جهانی مک دونالد بیش از هرچیز مدیون تلاش های فردی به نام ری کراک است که به برادران مک دونالد ملحق شد و یک کسب و کار کوچک را به برندی جهانی و بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل کرد. معرفی سیستم سرویس آغازگر عصر نوینی در خدمات دهی به مشتری و ارائه غذاهای فست فودی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندنی‌ها:
مطالب تکمیلی بیشتر در:

اینستاگرام راوکست
ravcast@

یوتیوب راوکست
ravcast@

پرطرفدارترین اپیزودها
حمایت از ما
برای دوست‌داران
همکاری با ما
و اسپانسرشیپ